Change language English Polski

Gdzie szukać pomocy?

 

Program Dziecko w Sieci

Fundacja Dzieci Niczyje od 2003 roku zajmuje się problematyką bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie.

więcej

Materiały problemowe

Promocja bezpieczeństwa w sieci

Promocja bezpieczeństwa w sieci

Twoje dziecko ma 3 lata? Wkrótce sięgnie po komputerową myszkę. 5 lat? Pewnie pierwsze doświadczenia z komputerem ma już za sobą. Wkrótce będziesz mógł wiele się od niego nauczyć. Jest starsze? Pamiętaj, że w dalszym ciągu jest dzieckiem, a Ty, jako rodzic, jesteś odpowiedzialny za jego bezpieczeństwo, również w wirtualnym świecie.
Pamiętaj, że obok wszelkich niepodważalnych zalet Internetu, wiążą się z nim również poważne zagrożenia, jak wykorzystywanie seksualne dzieci lub przemoc rówieśnicza online. Pokaż dziecku, że nie wszyscy w sieci są dobrzy, że pozornie serdeczny znajomy z sieci upominający się o zdjęcia lub spotkanie, może okazać się niebezpiecznym przestępcą.
Celem akcji „PROMOCJA bezpieczeństwa w sieci” jest zwrócenie uwagi rodziców na zagrożenia, z jakimi dzieci mają lub mogą mieć kontakt w Internecie. Chcemy przekonać rodziców, że konsekwentne stosowanie kilku prostych zasad pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa ich dzieci online.
Wiek dzieci rozpoczynających swoją przygodę z Internetem wciąż się obniża. Chcemy przekonać rodziców nawet małych dzieci, by poświęcili swoją uwagę ich bezpieczeństwu i od najmłodszych lat kształtowali w swoich dzieciach właściwe nawyki, pozwalające na konstruktywne korzystanie z potencjału Internetu. Chcemy do rodziców dotrzeć niekonwencjonalną drogą - poprzez kampanię prowadzoną w sklepach z ubraniami dla dzieci. Dla dziecka przypadkowy kontakt w Internecie z treściami nieadekwatnymi do jego wieku (przemoc, pornografia) może być zaskoczeniem, a nawet wywoływać szok. Liczymy, że podobne zaskoczenie będzie udziałem rodziców, kiedy w trakcie zakupów natrafią na komunikaty przypominające o bezpieczeństwie ich dzieci. Nie pozostawiamy ich jednak samych - podpowiadamy, jak w prosty sposób ograniczyć ryzyko kontaktu dziecka z internetowym przestępcą. Podpowiadamy również gdzie szukać pomocy, kiedy dziecko padło jego ofiarą.
Według badań zaledwie co trzeci rodzic rozmawia z dzieckiem o zasadach, jakich powinno ono przestrzegać, korzystając z Internetu. Rozmawiaj z dzieckiem, bądź obecny w jego życiu – również tym wirtualnym. Pamiętaj, że krzywda wyrządzona dziecku w tym nierzeczywistym świecie, nie zniknie wraz z wyłączeniem komputera.
Zadbaj o dziecko, a potem naucz je dbać o siebie. To najskuteczniejszy sposób, by zapewnić mu bezpieczeństwo w Internecie.

***

Kampania Promocja bezpieczeństwa w sieci  była prowadzona od 1 do 15 lutego 2011 roku. W 150 sklepach Coccodrillo na terenie całej Polski umieszczone zostały specjalne zawieszki z dziecięcymi majtkami, których zadaniem jest zwrócenie uwagi rodziców. Oprócz tego w sklepach były dostępne materiały informujące o zasadach bezpieczeństwa w sieci, w tym opracowana przez ekspertów ulotka, zawierającą m.in. podstawowe reguły bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.
Organizatorem akcji była Fundacja Dzieci Niczyje w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet. Głównym partnerem kampani była Fundacja Orange. Jej realizacja stała się możliwa dzięki współpracy z siecią sklepów Coccodrillo. Kampanię przygotowała agencja Publicis.

Ulotka towarzysząca kampanii